2011/01/24

Sex=Marriage=Not!

Hej allihopa! Idag hände egentligen inte något speciellt i skolan men jag blev ganska stolt över mig själv när jag ritade en ganska snygg teckning med fokus på perspektivet tyvärr tog jag ingen bild men den var snygg ändå. När väl skoldagen var slut så åkte jag in till stan för att gå till UF:s(ungdomsfullmäktiges) kontor. På bussen satte sig dock en ganska äcklig man med en hemsk hosta så det kändes inte speciellt fräscht och jag blev lite äcklad. jag blev väldigt lättad när han steg av. Väl på kontoret deltog jag i skolutskottets möte och sedan sex och samlevnadsutskottet och där gick det hett till. På något sätt kom en diskussion om vad vi skulle göra under året att handla om religion och äktenskap. Och en av killarna i utskottet Alladin (som är muslim och tror på sex efter att ha gift sig). Blev ganska upprörd när vi inte ville kalla sex för äktenskap. För att jag tror i alla fall att alla utom Alladin tyckte att sex inte nödvändigtvis krävde äktenskap och äktenskap inte behövde ha sex. Då blev han upprörd och tyckte att vi mobbade honom och stormade ut och sa att han inte tänkte vara med i utskottet om vi pratade om sex, konstigt?... och för att göra det värre så stammar han och så jag fick ont i huvudet av allt prat och kunde inte koncentrera mig. Även fast jag tycker om honom så är han riktigt irriterande och påträngande ibland. Och jag tycker han överreagerade. Efter mötet på kontoret gick jag, Ted, Aida och Daniel några väldigt trevliga personer från UF för att fika på ljunggrens det var jätte trevligt men som vi dock gör varje gång blev vi alla lite sena pga av att vi stannade lite för länge men trots detta var det en bra kväll och en ganska bra dag om man bortser från sex och samlevnads utskottsmötet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar